söndag 26 september 2010

Lärare av i morgon del 3


”Kunskap är lätt att bära” säger man. Ju mer kunskap man får desto breda perspektiv skulle jag vilja säga. Jag gick barn och- fritid utbildningen på gymnasiet och nu har jag börjar lärarutbildningen. Även om man tycker att man har tillräcklig kunskap så finns det alltid mer. Nu på lärarutbildningen har jag fått ett större perspektiv på allt möjligt. Hur jag tänker och förhåller till olika frågor. Carlgren och Marton (2007) beskriver kunskap som en relation mellan människan och världen. Hur man ser på världen genom den kunskap man har erhållit. Man ser världen med olika ögon, en soldat som är mitt i ett krig kan tycka att världen är grym samtidigt som en annan som läser lärarutbildningen på högskolan kan tycka att världen är intressant och lärorik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar