söndag 26 september 2010

LÄrare av i morgon del 3


Carlgren och Marton (2007) skriver att staten utformar riktlinjer för vad som ska uppnås så att skolorna kan vara flexibla. Alla skolor har samma kriterier för vad som gäller men får vara rörliga när det gäller upplägg och innehåll.
Detta gör att ingen skola är den andra lik. Jag har inte tänkt så innan men idag kan man som förälder nästan välja vad barnen ska vara i för förskola/skola. Vissa förskolor/skolor har ”nischade” upplägg. Till exempel att man försöker vara utomhus hela tiden eller har naturen som enbart lekredskap. Detta är otroligt bra tycker jag för att då finns det ett utbud som passar till alla olika barn och föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar